AnnetBildet er tatt med eit gammalt belgkamera som lekk lys. Eg synes dette kler stemningen i serien. (lekkasjen er ikkje framtredande i dette bilete)
Kameraet er kompakt, men tregt å bruke. Eg synes det føles riktigare å bruke i fattige land enn td. motorisert spegelrefleksutstyr. Trur eg vinn nærhet til folk og.
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_61172} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Det må jeg si!
Likte dette bildet veldig godt, og jeg ser at vi deler samme ''filosofi'' ang. utstyr.
Har selv et gammelt tysk 6x6 apparat fra 50-tallet.
Adoxar PRONTO med Adoxar f/6,3 75mm. Herlig å bruke.
Bruker det ofte. Synes selv at fokusen fra å hele tiden overvåke de ''bærbare datamaskinene'' og heller kontrollere komposisjonen er viktigere, og det får man til med et slikt kamera (personlig erfaring).
Bildet ditt er Cartier-Bresson verdig!
Sivert
Hallvard T.
Takk for det!
Ja, det er så befriende med gammelt manuelt utstyr at eg har solgt nikonene og satser no på rolleiflex- minimalistisk, men med kompromissløs kvalitet.
Hallvard
Odd L.
Flott portrett! Liker også dine øvrige Vietnam-bilder - fine stemninger og komposisjoner.
Odd
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Likte dette bildet veldig godt, og jeg ser at vi deler samme ''filosofi'' ang. utstyr.
Har selv et gammelt tysk 6x6 apparat fra 50-tallet.
Adoxar PRONTO med Adoxar f/6,3 75mm. Herlig å bruke.
Bruker det ofte. Synes selv at fokusen fra å hele tiden overvåke de ''bærbare datamaskinene'' og heller kontrollere komposisjonen er viktigere, og det får man til med et slikt kamera (personlig erfaring).
Bildet ditt er Cartier-Bresson verdig!
Sivert
Ja, det er så befriende med gammelt manuelt utstyr at eg har solgt nikonene og satser no på rolleiflex- minimalistisk, men med kompromissløs kvalitet.
Hallvard
Odd